Nieuws

25-03-2014

Hendrik Beerda: VVV Cadeaubon sterkste cultureel merk

De VVV Cadeaubon is het sterkste culturele merk van Nederland. Dit blijkt uit het tweejaarlijkse Cultuursector Merkenonderzoek door Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 3.000 Nederlanders.

Met het onderzoek zijn in 2014 voor het eerst ook de tegoedbonnen in de cultuursector gemeten. De VVV Cadeaubon blijkt een uitzonderlijk sterk merk te zijn. Omdat de VVV Cadeaubon niet alleen voor tickets voor cultuurbezoek kan worden ingewisseld, maar voor allerlei cadeautjes is deze bon erg populair. Vrijwel iedereen kent de VVV Cadeaubon en het gevoel van waardering en binding zijn sterk ontwikkeld.

Nog krachtiger
Als merk blijkt de VVV Cadeaubon zelfs krachtiger te zijn dan alle andere merken in de Nederlandse cultuursector”, aldus Beerda. “De Nationale Bioscoopbon staat weliswaar ook in de culturele top 150 maar is veel minder sterk dan de VVV-bon. Andere culturele tegoedbonnen, zoals de Podium Cadeaukaart zijn bij het brede publiek niet bekend. De Museumkaart en CJP zijn de enige kortingsregelingen die een sterke naam hebben in de cultuursector. Onder jongeren is CJP een ijzersterk merk”.

Trots
Wenny van de Rijt, businessmanager VVV Cadeaubonnen is verheugd met de uitkomsten van het onderzoek. “We weten natuurlijk dat de VVV Cadeaubon in het algemeen hoog gewaardeerd wordt, mede door de brede besteedbaarheid. Op de website van de VVV Cadeaubon zien we ook dat de consument het logisch vindt om de VVV Cadeaubon te besteden voor een leuk dagje weg of avondje uit. Dat de waarde van de VVV Cadeaubon nu juist ook in het culturele domein is vastgesteld is iets om heel trots op te zijn”, aldus Van de Rijt. 
Nieuwsoverzicht
 
logo Telefoon + 31 (0)70 - 3490328
gastvrijnederland@vno-ncw.nl
www.gastvrij-nederland.nl
Adres:
Bezuidenhoutseweg 12, 2594 AV Den Haag
Postbus 93002, 2509 AA Den Haag