Nieuws

17-04-2013

Stedencampagne levert substantiële bijdrage aan BV Nederland

340.000 bezoekers, bijna 150 miljoen bestedingen

NBTC Holland Marketing startte in 2010 een vernieuwde stedencampagne. Met deze campagne worden negen Nederlandse steden in acht Europese landen gepromoot met als doel om het bezoek aan onze steden te stimuleren. Dit leverde resultaat: als direct gevolg van deze campagne kwamen er in 2012 zo’n 340.000 buitenlandse bezoekers naar Nederland voor een stedenbezoek, die hier bijna 150 miljoen euro besteedden.

Belang stedenbezoek
De steden vormen een belangrijke trekker voor bezoek aan Nederland. Per jaar komen er bijna 2,3 miljoen buitenlandse bezoekers naar Nederland voor een stedentrip. Deze groep is interessant want stedenbezoekers geven veel uit in ons land. Champ Bouwman, programmamanager Citybreak-campagne NBTC: “We zien een stijging van het aantal stedenreizen naar Nederland. Met deze campagne leveren we een substantiële bijdrage aan de BV Nederland en de gastvrijheidssector.”

The Dutch way of life ervaren
“Uit marktonderzoek weten we dat de stedenbezoeker met name de Nederlandse way of life wil ervaren. Natuurlijk gaat de toerist bij een stedenbezoek naar de bekende highlights van de stad, maar hij wordt vooral getriggerd door de typisch Nederlandse sfeer in onze steden. Hij wil die sfeer beleven en deel uitmaken van het leven in onze steden. Daar richten wij ons op in deze campagne en dat blijkt succesvol”, aldus Bouwman.

Nederlandse stadsbeelden
Binnen de campagne staan herkenbare beelden van de deelnemende Nederlandse steden centraal. Na drie succesvolle jaren is de campagne afgelopen zomer vernieuwd. De nieuwe beelden zijn in de steden genomen en laten een herkenbaar Nederlands stadstafereel zien waar de doelgroep graag deel van wil uitmaken. In samenwerking met de belangrijkste online touroperators en vliegmaatschappijen van Europa richt NBTC zich middels online campagnes op de consument. 17 April ging de eerste grote onlinecampagne met in dit geval Expedia van start in het Verenigd Koninkrijk. De andere Europese markten volgen later.

Negen steden in acht landen
De campagne wordt gevoerd in het Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden en Denemarken. De deelnemende steden zijn naast Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, ook Arnhem, Apeldoorn, Groningen, Maastricht en Nijmegen.

Nieuwsoverzicht
Citybreak-campagne (Domtoren, Utrecht)
 
logo Telefoon + 31 (0)70 - 3490328
gastvrijnederland@vno-ncw.nl
www.gastvrij-nederland.nl
Adres:
Bezuidenhoutseweg 12, 2594 AV Den Haag
Postbus 93002, 2509 AA Den Haag